Novice
O zemeljskem plinu in
plinskih tehnologijah.
Novice

Intervju s strokovnjakom za CNG in vodjem trženja za SUV proizvode pri ŠKODI Philipom Paulom o prednostih in posebnih značilnostih CNG-motorjev

Z G-TEC različicami nove OCTAVIE in z modeloma SCALA in KAMIQ, bo ŠKODA v prihodnosti ponudila izbiro treh modelov, ki so zasnovani na pogonu z učinkovitim in okolju prijaznim stisnjenim zemeljskim plinom (CNG). Vozila na CNG ne proizvajajo skoraj nobenih dušikovih oksidov (NOx) in omogočajo takojšnje zmanjšanje izpustov CO2 za približno 25% ali morda celo bistveno več, v primerjavi z vozili z obi

Z G-TEC različicami nove OCTAVIE in z modeloma SCALA in KAMIQ, bo ŠKODA v prihodnosti ponudila izbiro treh modelov, ki so zasnovani na pogonu z učinkovitim in okolju prijaznim stisnjenim zemeljskim plinom (CNG). Vozila na CNG ne proizvajajo skoraj nobenih dušikovih oksidov (NOx) in omogočajo takojšnje zmanjšanje izpustov CO2 za približno 25% ali morda celo bistveno več, v primerjavi z vozili z obi

Z G-TEC različicami nove OCTAVIE in z modeloma SCALA in KAMIQ, bo ŠKODA v prihodnosti ponudila izbiro treh modelov, ki so zasnovani na pogonu z učinkovitim in okolju prijaznim stisnjenim zemeljskim plinom (CNG). Vozila na CNG ne proizvajajo skoraj nobenih dušikovih oksidov (NOx) in omogočajo takojšnje zmanjšanje izpustov CO2 za približno 25% ali morda celo bistveno več, v primerjavi z vozili z običajnimi motorji na notranje izgorevanje. V intervjuju Philip Paul, strokovnjak za CNG in vodja trženja za Škodine SUV proizvode, govori o prednostih in tehničnih podrobnostih CNG-motorjev.

Kakšno vlogo bo imel zemeljski plin (CNG) pri Škodinem miksu goriv/energije v naslednjih letih?

Philip Paul: Čeprav bo električna mobilnost vodilna tehnologija v naslednjih letih, je CNG-tehnologija zasnovana na način, da lahko pomembno in dodatno prispeva k zmanjšanju CO2-izpustov. Ta tehnologija je čistejša, stroški goriva so nižji od običajnih stroškov goriva za motorje z notranjim izgorevanjem, ampak najbolj pomembno je, da je ta tehnologija učinkovita in dostopna že danes. Dodatno k temu velja, da zemeljski plin izgoreva skoraj brez trdnih delcev. Četudi uporabljamo plin iz naravnih odlagališč, znaša zmanjšanje CO2 do 25% v primerjavi z bencinom. Če dodamo 20% biometana, kar delajo trenutno na primer v Nemčiji, to pripomore k še večjemu zmanjšanju izpustov CO2 in sicer za približno 35 do 40%. Ko bomo lahko začeli uporabljati 100-odstotni biometan iz rastlinskega materiala ali celo sintetični metan proizveden iz obnovljivih virov energije, lahko ŠKODINI modeli G-TEC celo dosežejo ogljično nevtralnost.

Na drugi strani so člani uprave Volkswagna pred kratki izjavili, da se želijo oddaljiti od CNG-motorjev in bodo prenehali razvijati to tehnologijo. Kako je možno ta dva pogleda združiti?

Paul: Med trenutnim obsegom CNG-modelov in temi izjavami ni nobenih protislovij. Avtomobilska industrija načrtuje zelo dolgoročno in sicer s strategijami, ki segajo celo desetletje vnaprej. Zaradi tega bodo CNG-motorji še naprej bili del ponudbe tudi v naslednjih letih. Pri ŠKODI to tudi pomeni pred kratkim uvedene G-TEC verzije modelov SCALA, KAMIQ in različico nove OCTAVIE s pogonom na zemeljski plin, ki jo bomo kmalu uvedli na prvih trgih.

Ali je razlika, če vozilo ŠKODA G-TEC poganja zemeljski plin, biometan ali sintetični metan?

Paul: Za vozilo ali za stranko to sploh ni važno, je pa to zelo pomembno za naše okolje. Biometan in sintetični metan, poznan tudi pod imenom e-plin, sta tako imenovana nadomestna vira energije, ki jih lahko dodamo zemeljskemu plinu v kakršni koli kombinaciji. Prav tako ni potrebe po tehničnih modifikacijah motorja vozila. Biometan, ki je proizveden v celoti iz rastlinskih ostankov ali organskih odpadkov ter uporablja obnovljive vire energije, je na voljo že danes in ga polnilne postaje tudi ponujajo. Omogoča voznikom, da bistveno zmanjšajo svoje izpuste CO2. Sintetični metan, ki je proizveden iz sončne ali vetrne energije ima podoben potencial. Vendar končni proizvod še ni ekonomsko vzdržen in je zato na voljo samo v majhnih količinah.

Za razliko od bencina ali dizla, mora CNG v vozilu biti skladiščen pod visokim pritiskom. Kako to vpliva na varnost?

Paul: Naša vozila na zemeljski plin so enako varna kot primerljivi modeli z običajnimi motorji na notranje izgorevanje. Rezervoarji za CNG, ki so vgrajeni v modele ŠKODA G-TEC so zasnovani, proizvedeni in certificirani in tako izpolnjujejo najvišje standarde v industriji. Opremljeni so tudi z varnostnim ventilom, ki v skrajnem primeru, če bi prišlo do tehničnih težav omogoči sprostitev plina na kontroliran način. CNG je nestrupen in lažji kot zrak, tako da se hitro razprši. Dodatno so sestavni deli rezervoarja odporni na ekstremne pogoje. Tlak v rezervoarju znaša okoli 200 barov. Vendar so ti rezervoarji zasnovani in potrjeni za tlake do 600 barov, kar je trikrat več kot pa je običajni tlak, ki je prisoten v praksi.

Zakaj morajo G-TEC motorji še vedno uporabljati bencin v določenih situacijah?

Paul: To je običajno potrebno samo za kratek čas ob hladnem zagonu motorja in takoj za tem, ko napolnimo rezervoar. Naša najvišja prioriteta pri razvoju je vedno bila, da bi naj motor skoraj izključno poganjal zemeljski plin. Četudi so zunanje temperature nižje od – 10 °C, lahko topel motor zaženemo v načinu delovanja s CNG in prav tako lahko vozniki nemoteno uporabljajo funkcijo Stop/Start. Še vedno je zakoreninjen mit, da lahko zelo nizke temperature pod lediščem povzročijo težave za zemeljski plin. Vendar bi morala temperatura v rezervoarju pasti pod – 160°C, glede na zakone fizike, če bi hoteli, da se CNG utekočini. Z drugimi besedami: tudi v zimski sezoni je zemeljski plin odlično in vsestransko gorivo.

Vklop zemeljskega plina
Zemeljski plin se splača in poplača

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Če želite nastavitev spremeniti, kliknite tukaj.