Novice
O zemeljskem plinu in
plinskih tehnologijah.
Novice

Karavana Blue Corridor NGV Rally 2014 tudi v Ljubljani

Zemeljski plin: gorivo prihodnosti za motorna vozila

Zemeljski plin: gorivo prihodnosti za motorna vozila

V petek, 24. oktobra 2014, se je pred hotelom Lev v Ljubljani ustavila karavana vozil na stisnjen zemeljski plin (CNG), Blue Corridor NGV Rally 2014. Vozila so na poti do Slovenije prečkala Poljsko, Češko, Nemčijo, Avstrijo in Italijo, pot iz Slovenije pa nadaljevala na Hrvaško ter nato prek Srbije, Madžarske in Belorusije nazaj v Rusijo. Karavana je v Slovenijo prispela na pobudo podpornikov projekta Modri koridorji, energetskih podjetij Gazprom in E.ON, ter v sodelovanju s slovenskim podjetjem Comita.

Pred hotelom Lev so bila tako na ogled serijsko izdelana vozila na CNG, strokovnjaki pa so obiskovalcem predstavljali tehnične značilnosti vozil in svoje izkušnje z uporabo vozil na CNG na tako dolgi vožnji. Predstavniki gospodarstva, plinske in avtomobilske industrije, ekologi in ljubitelji vozil so na okrogli mizi soočili svoje poglede na razvoj evropskega trga vozil na CNG.

Evgenij Pronin, strokovnjak za tekoči plin pri Gazprom Export, je poudaril, da je uporaba vozil na CNG pomembna za ves svet, saj emisije iz prometa ne poznajo državnih meja. Prav tako je omenil, da imajo danes skoraj vsi proizvajalci vozil več različnih tipov vozil s pogonom na zemeljski plin. Udeleženci okrogle mize so med drugim izpostavili še, da dejstvo, da neka država proizvaja zemeljski plin, ni povezano z razvitostjo trga in razširjenostjo vozil na zemeljski plin. ZDA in Rusija kot vodilni proizvajalki zemeljskega plina zaostajata v uporabi vozil na zemeljski plin, medtem ko Armenija, ki je vodilna evropska država in tretja v svetu na področju uporabe vozil na CNG, zemeljskega plina sploh ne proizvaja. Opozorili so na dejstvo, da so največje uporabnice zemeljskega plina kot pogonskega sredstva države z nižjim BDP, kar potrjuje njegovo cenovno dostopnost.

Predstavniki podjetja Comita so poudarili, da je v Sloveniji trg vozil slabo razvit, saj ni dobre infrastrukture. Za razvoj infrastrukture (polnilne postaje) in dostopnost vozil na CNG so po njihovem mnenju ključne finančne in zakonodajne spodbude države. Kot primer so navedli sosednjo Italijo, v kateri je ta trg veliko bolj razvit. Seveda ob tem niso pozabili omeniti, da je za doseganje sprememb nujno treba tudi ljudi ozavestiti o cenovnih in okoljskih prednostih uporabe vozil na stisnjen zemeljski plin.

Na dogodku so se s podpisom protokola za povečanje mobilnosti z uporabo zemeljskega plina v sodelovanju z Gazpromom in Comito zavezale občine Črnomelj, Jesenice, Slovenj Gradec in Velenje ter podjetje Elektro Gorenjska.

Povzeto po: http://comita.net/turneja-blue-corridor-2014-v-ljubljani

Vklop zemeljskega plina
Zemeljski plin se splača in poplača

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Če želite nastavitev spremeniti, kliknite tukaj.