Novice
O zemeljskem plinu in
plinskih tehnologijah.
Novice

Z neposrednim vpihovanjem zemeljskega plina do še boljše okoljske učinkovitosti motorjev na zemeljski plin

V okviru raziskovalnega projekta Direct4Gas, ki ga podpirata nemška vlada in družba Robert Bosch GmbH, nastaja poseben injektor, ki bo optimiziral postopek zgorevanja metana v motorjih, ki delujejo izključno na zemeljski plin.

V okviru raziskovalnega projekta Direct4Gas, ki ga podpirata nemška vlada in družba Robert Bosch GmbH, nastaja poseben injektor, ki bo optimiziral postopek zgorevanja metana v motorjih, ki delujejo izključno na zemeljski plin.

Motorji na zemeljski plin že danes dosegajo boljšo okoljsko bilanco kot dizelski ali bencinski motorji. Zato da bi okoljsko učinkovitost motorjev na zemeljski plin še izboljšali, je nastal raziskovalni projekt Direct4Gas, ki si prizadeva razviti sistem neposrednega vpihovanja plina za vozila, ki bodo kot gorivo uporabljala izključno zemeljski plin. Z večjo učinkovitostjo bo mogoče doseči tudi izboljšanje dinamičnosti motorjev. Današnji motorji na zemeljski plin so namreč kot bivalentni agregati za delovanje na zemeljski plin ali bencin. Gre za bencinske motorje, pri katerih se bencin vbrizgava neposredno, za delovanje na plin pa je dodana sesalna cev za vpihovanje metana.

Za nadaljnje zmanjševanje že tako majhnih izpustov vozil s pogonom na zemeljski plin bi morali zemeljski plin dovajati neposredno v zgorevalni prostor kot pri vbrizgavanju bencina. Ker se metan pri neposrednem vpihavanju obnaša drugače kot bencin, bodo v okviru raziskovalnega projekta optimizirali postopek zgorevanja metana. Raziskovalci bodo zato razvili injektor, ki bo zemeljski plin dovajal neposredno v zgorevalni prostor. Kot so izjavili pri Boschu, enem od partnerjev projekta, bo moral biti injektor posebno robusten, plinotesen in zanesljiv, odmerjanje količine zemeljskega plina pa zelo natančno.

Nova tehnologija se preizkuša v plinskih motorjih, katerih zasnova naj bi ostala čim bolj nespremenjena, da bo lahko avtomobilska industrija v čim večji meri vgrajevala enake sestavne dele kot pri bencinskih agregatih, izboljšala pa naj bi tudi dinamičnost motorjev na zemeljski plin, saj naj bi – predvsem v nizkem območju števila vrtljajev – omogočila do 60-odstotno povečanje navora motorja.

Vozila na zemeljski plin lahko po mnenju projektnih partnerjev pomembno prispevajo h globalnemu zmanjšanju izpustov CO2. Zemeljski plin in biometan prepričata tudi z vidika drugih škodljivih snovi, saj so emisije drobnega prahu precej manjše kot pri bencinskih in dizelskih motorjih. Ta potencial bi z neposrednim vpihovanjem plina lahko še bolje izkoristili.

V projekt, ki poteka pod okriljem družbe Robert Bosch GmbH, so vključeni tudi dobavitelji in proizvajalci avtomobilov. Med njimi so Daimler AG, Raziskovalni inštitut za avtomobilski inženiring in motorje Stuttgart (FKFS) ter Umicore AG & Co. KG. Po načrtih naj bi nova tehnologija sčasoma dozorela za serijsko proizvodnjo.

 Vir: ERDGAS

Priklop zemeljskega plina
Zemeljski plin se splača in poplača

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Če želite nastavitev spremeniti, kliknite tukaj.