Novice
O zemeljskem plinu in
plinskih tehnologijah.
Novice

ADAC: Navedbe proizvajalcev avtomobilov glede porabe stisnjenega zemeljskega plina najbolj realne

Poraba goriva je eden ključnih kriterijev pri odločitvi za nakup vozila. Avtomobilski klub ADAC je zato primerjal navedbe proizvajalcev o porabi goriva z ugotovitvami lastnih testiranj in pri tem odkril velika odstopanja.

Poraba goriva je eden ključnih kriterijev pri odločitvi za nakup vozila. Avtomobilski klub ADAC je zato primerjal navedbe proizvajalcev o porabi goriva z ugotovitvami lastnih testiranj in pri tem odkril velika odstopanja.

Proizvajalci avtomobilov so obvezani objaviti podatke o porabi goriva, ki jo vozilo dosega v simulaciji povprečne vožnje po urbanem okolju in izven njega, kar imenujejo NEDC (New European Driving Cycle – novi evropski cikel porabe), ki je bil sprejet še v 70. letih 20. stoletja. Ker v praksi vozniki le redko dosegajo porabo, ki jo oglašujejo proizvajalci, je avtomobilsko združenje ADAC primerjalo vrednosti porabe, ki jih oglašujejo proizvajalci, z rezultati lastnega testiranja »EcoTest«. Ugotovili so številna odstopanja.

Novi model VW Golf TGI s pogonom na stisnjen zemeljski plin je na testiranju »EcoTest« porabil le za 3 % več pogonskega goriva, kot oglašujejo proizvajalci. ADAC rezultat deloma pripisuje tudi razvoju naprednejše tehnologije v zadnjih letih. »Ne testu praktične vožnje je VW Golf s pogonom na stisnjen zemeljski plin za 100 km vožnje porabil le za 4 evre1 pogonskega sredstva. Takega rezultata na ADAC-ovem testu ni dosegel noben drug avto na bencinski, dizelski, hibridni ali električni pogon,« je dejal Ulrich Klaus Becker, podpredsednik za promet pri ADAC-u.  

Za pripravo realnejših ocen je ADAC testiral 11 avtomobilov na stisnjen zemeljski plin. V praksi so v povprečju porabili 9 % več stisnjenega zemeljskega plina, kot so na podlagi testiranj NEDC oglaševali proizvajalci. Avtomobili na bencin so imeli v povprečju 10 % višjo porabo goriva, avtomobili na utekočinjen zemeljski plin za 11 %, avtomobili na dizelski pogon pa za približno 14 % večjo povprečno porabo od oglaševane. Električna vozila so imela zaradi drugačne konfiguracije testne proge in več vožnje po avtocesti s hitrostjo nad 130 km/h na »EcoTestu« najvišjo porabo: za potovanje z električnim vozilom je bilo potrebnih kar 42 % več pogonskih sredstev.

Primerjava porabe goriva na ADAC Eco testu z oglaševano porabo proizvajalcev
Primerjava porabe goriva na ADAC Eco testu z oglaševano porabo proizvajalcev

ADAC je še posebej opozoril na dejstvo, da so podatki o porabi hibridnih vozil »preveč optimistični«. V povprečju je bila poraba hibridnih vozil za 25 % višja od oglaševane. Razlog je v uporabi simulacije vožnje NEDC, ki poteka po testni progi, dolgi 11 kilometrov, pri čemer dve tretjini cikla simulirane vožnje sestavljajo štirje mestni odseki vožnje, ostalo tretjino vožnja po odprti cesti zunaj mesta, preskusni avto pa le za nekaj sekund doseže najvišjo hitrost 120 km/h, sicer je počasnejši. Na tako oblikovani testni progi lahko hibridni avtomobili izkoristijo vse svoje prednosti. »Tak način testiranja in določanja povprečne porabe pa nima veliko opraviti s prakso, na kar že dlje časa opozarjajo strokovnjaki in kar so pokazali tudi ADAC-ovi rezultati,« je dejal dr. Timm Kehler, direktor podjetja Erdgas mobil.     

Na primer Toyota Prius 1.8 Plug-In Hybrid je v realnih voznih razmerah ADAC-ovega »EcoTesta« potrebovala kar 73 % več energije od oglaševane. Ko se baterija izprazni, poraba bencina zelo naraste in nizkih vrednosti porabe ni več mogoče doseči. »Izbira testne proge pomembno vpliva na rezultate,« je komentiral Kehler. Kupci avtomobilov zato pogosto ne dosežejo tovrstnih prihrankov, na katere so upali po branju oglaševanih podatkov o povprečni porabi. Povprečni stroški goriva za prevoženih 100 km se za hibridna vozila, kot je npr. Toyota Prius 1.8 Plug-In, gibljejo okoli 7 evrov. Če primerjamo ta strošek s stroškom prevoženih 100 km z avtomobilom na stisnjen zemeljski plin, ki npr. pri Audiju A3-tron g znaša približno 4 evre, ugotovimo, da so avtomobili na stisnjen zemeljski plin na cesti povprečno veliko cenejši od hibridnih vozil. »Rezultati ADAC-ovega testiranja so pokazali, da so vozila na stisnjen zemeljski plin najbolj ekonomična v primerjavi z vozili na druga pogonska sredstva in da so se odrezala celo bolje, kot smo pričakovali,« je zaključil Kehler.

1Osnova za izračun: povprečne cene na ravni Nemčije za stisnjen zemeljski plin (1,11 €/kg) in bencin (1,61 €/l) julija 2014

Vir podatkov: Spletna stran Erdgas (oktober 2014), dostopno tukaj.

Vklop zemeljskega plina
Zemeljski plin se splača in poplača

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Če želite nastavitev spremeniti, kliknite tukaj.