Novice
O zemeljskem plinu in
plinskih tehnologijah.
Novice

Hitra rast nemškega trga vozil na CNG

Število modelov vozil s pogonom na stisnjen zemeljski plin se je podvojilo, prodaja se je povečala za 38 odstotkov

Število modelov vozil s pogonom na stisnjen zemeljski plin se je podvojilo, prodaja se je povečala za 38 odstotkov

V Nemčiji, ki je v zadnjem desetletju močno napredovala pri uporabi obnovljivih virov energije ter uporabi čistih in visoko učinkovitih naravnih virov, kot je zemeljski plin, se hitro povečuje tudi uporaba vozil na stisnjen zemeljski plin. Podvojeno število modelov vozil na trgu in 38-odstotno povečanje prodaje sta rezultat davčnih ugodnosti in drugih pametnih ukrepov, s katerimi država spodbuja uporabo vozil na alternativne pogone, kot je CNG.

Dejavnosti za spodbujanje uporabe vozil na CNG potekajo v okviru Pobude za mobilnost z zemeljskim plinom. Osrednje sporočilo vmesnega poročila pobude odločevalcem v Nemčiji je, naj omogočijo podaljšanje znižanja energetskega davka na zemeljski plin ter uporabnikom na bencinskih servisih zagotovijo prijazen in pregleden primerjalni prikaz cen.

Pobudo usklajuje nemška agencija za energijo, Deutsche Energie-Agentur GmbH (DENA), pri njenem izvajanju pa sodelujejo proizvajalci vozil, energetske družbe in nemško avtomobilsko združenje ADAC.

V zaključku vmesnega poročila Pobude za mobilnost z zemeljskim plinom, ki je bilo 26. maja 2014 poslano državni sekretarki nemškega ministrstva za transport, Katherini Reiche, je zapisano, da bo število novih modelov vozil s pogonom na zemeljski plin v letu 2014 dvakrat večje, kot je bilo na začetku leta 2012. Najbolje prodajani modeli, kot so VW Golf, Audi A3 in Mercedes-Benz razreda B, so med nemškimi vozniki vozil na CNG vse bolj priljubljeni. V primerjavi z letom 2012 se je število prodanih vozil s pogonom na zemeljski plin v letu 2013 povečalo za 38 odstotkov. Prodanih je bilo 8.900 vozil.

Poudarki iz vmesnega poročila pobude

Rezultati vmesnega poročila potrjujejo, da na trg učinkujejo ukrepi, uveljavljeni s pobudo, ki je začela delovati leta 2011. Ustvarjeni so bili tudi politični okvirni pogoji v podporo mobilnosti z zemeljskim plinom. Zahteva za podaljšanje znižanega energetskega davka na zemeljski plin in biometan je bila vključena v koalicijsko pogodbo. Na podlagi rezultatov dela pobude je bila z novo evropsko direktivo omogočena uvedba primerjalnega prikaza cen zemeljskega plina in drugih goriv na bencinskih servisih.

»Pozdravljamo signale, ki jih pošiljajo politiki. Zdaj jih moramo čim prej uresničiti,« je po prejemu poročila poudaril Stephan Kohler, izvršni direktor agencije DENA. »Vozniki ne morejo prepoznati cenovne prednosti zemeljskega plina in biometana, če na bencinskih servisih ni ustrezne primerjave cen različnih goriv.«

Državna sekretarka Katherina Reiche je pohvalila jasno zavezo, ki jo izkazuje pobuda: »Mobilnost z zemeljskim plinom ima prihodnost. Zemeljski plin je bil v kontekstu vladne strategije o mobilnosti in gorivih prepoznan kot ključni energent v prihodnji energetski oskrbi v sektorju osebnih in tovornih vozil ter ladijskega prevoza. Zemeljski plin je gorivo, ki lahko prispeva k izboljšanju ogljičnega odtisa v transportnem sektorju, še zlasti z dodajanjem biometana in v prihodnosti tudi metana, proizvedenega z električno energijo iz obnovljivih virov.«

Po podatkih v vmesnem poročilu se zemeljskemu plinu danes dodaja 20 odstotkov biometana, kar je bistveno več kot v preteklih letih. Vozila s pogonom na zemeljski plin tako oddajajo do 39 odstotkov manj CO2, v primerjavi z vozili s pogonom na bencin. Pri tem tudi ne gre za konkurenco pridelavi hrane ali krmil, saj je kar 80 odstotkov biometana v transportnem sektorju proizvedenega iz ostankov ali odpadnih snovi.

Vklop zemeljskega plina
Zemeljski plin se splača in poplača

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Če želite nastavitev spremeniti, kliknite tukaj.