Novice
O zemeljskem plinu in
plinskih tehnologijah.
Novice

Intervju: David Ladić, lastnik avtomobila na stisnjen zemeljski plin

»Avtomobil je že v osnovi narejen tako, da ne porabi veliko goriva«

»Avtomobil je že v osnovi narejen tako, da ne porabi veliko goriva«

David Ladić je strojni inženir iz Ljubljane, ki sprejema odločitve na podlagi dejstev in številk tudi v zasebnem življenju. Tako se je pred dvema letoma odločil za nakup avtomobila na stisnjen zemeljski plin (CNG). Njegova natančna beleženja polnjenj so pokazala, da je bil nakup ekonomsko upravičen.

Vozite avtomobil znamke Škoda model Octavia 1.4 TSI-G-TEC Elegance na stisnjen zemeljski plin, ki je po testu ADAC najbolj ekološko osebno vozilo. Kaj je botrovalo odločitvi za nakup tovrstnega avtomobila in kje ste ga kupili?

Pri odločitvi za nakup je bilo vključenih več dejavnikov, in sicer sem imel možnost predhodne vožnje z vozilom na CNG na daljši relaciji (zaradi tega sem začel razmišljati), pozitivne informacije o stroških in značilnostih vozila na CNG, ki mi jih je posredoval sodelavec, ki je takrat že imel vozilo na CNG, stroški starega vozila (energent, servisi in drugi stroški), osebni razlogi (povečanje družine in s tem tudi potreba po večjem vozilu). Avtomobil pa sem kupil pri SPC Škerjanec.

Ves ta čas, od kar imate avtomobil na CNG, si podrobno zapisujete stroške vsakega polnjenja. Ali lahko malo podrobneje predstavite statistiko prevoženih kilometrov, porabljenega goriva in stroškov vožnje?

Avtomobil sem kupil pred dvema letoma in v tem času sem z njim prevozil 27.678,35 km. Povprečna poraba zemeljskega plina pri tej kilometrini je 3,70 kg/100 km. Če je povprečna poraba bencina pri tej kilometrini 6,50 l/100 km, to pomeni prihranek na letni ravni za 1.209,75 evra. V primerjavi z dizlom, pri katerem bi bila pri tej kilometrini poraba 6 l/100 km, bi ta prihranek znašal 880,07 evra.

Statistika prevoženih kilometrov, porabljenega goriva in stroškov vožnje (David Ladić).pdf

Iz vaših podatkov lahko sklepamo, da je vaša poraba res majhna. Kako vam to uspeva? Kako je treba voziti, da dosežemo tako majhno porabo?

Avtomobil je že v osnovi narejen tako, da ne porabi veliko goriva (zaradi napredka tehnologije). Če pa se potrudiš in poskusiš voziti malo varčneje, hitro dosežeš navedene številke.

Če še vedno ostaneva pri stroških: poletje je pred vrati in marsikatera družina bi se zaradi nižjih cen nastanitev odločila za dopustovanje na morju v nekoliko bolj oddaljenih krajih, a se nato vedno zatakne pri visokih stroških prevoza. Enako se pozimi dogaja s smučanjem v Franciji. Kakšne so vaše izkušnje s tem? Bi kot najugodnejšo možnost prevoza za štiričlansko družino do oddaljenih destinacij svetovali avtomobil na CNG?

Po podatkih, ki si jih beležim (razviden strošek rabe energenta za vožnjo), bi se osebno zagotovo odločil za potovanje z vozilom na CNG glede na druga vozila (bencin, dizel, LPG), saj je trenutno to najceneje.

Kaj pa vzdrževanje vozila. Kako se vzdrževanje razlikuje od klasičnega avtomobila, kaj je treba dodatno vzdrževati in kakšni so stroški?

V primerjavi z drugimi vozili (bencin, dizel, LPG) se vzdrževanje ne razlikuje (na pribl. 30.000 km).

Kako ste zadovoljni s samo vožnjo? Je prijetnejša kot vožnja z vozili na fosilna goriva?

Na prvi pogled je mogoče opaziti mirnejši tek motorja pri stoječem vozilu, drugače pa bistvenih razlik ni.
 

Statistika prevoženih kilometrov, porabljenega goriva in stroškov vožnje (David Ladić).pdf

Vklop zemeljskega plina
Zemeljski plin se splača in poplača

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Če želite nastavitev spremeniti, kliknite tukaj.