Novi audi A4 avant g-tron tudi na zemeljski plin
Športen, vsestranski in po želji tudi CO2-nevtralen: z novim audijem A4 avant g-tron, ki prihaja na trg konec leta 2016, Audi širi svojo ponudbo trajnostne mobilnosti prihodnosti. Po audiju A3 sportback g-tron je to drugi model znamke štirih krogov, ki ga bo poganjal zemeljski plin oziroma okolju prijazen e-plin, ki ga proizvaja Audi.
A4 avant g-tron se vozi športno, učinkovito in zelo gospodarno. Pogonski agregat izhaja iz novega motorja 2.0 TFSI, ki ga je Audi dodatno izpopolnil s posebno učinkovitim postopkom zgorevanja. Agregat s turbinskim polnilnikom postreže z močjo 125 kW (170 KM). Največji navor 270 Nm je vozniku na voljo že pri 1.650 vrtljajih. Bati in ventili, posebej prilagojeni za pogon na plin, pri tem zagotavljajo optimalno kompresijo. Visok tlak zemeljskega plina, ki se dovaja iz rezervoarja (200 barov), elektronski regulator zniža na delovni tlak med 5 do 10 barov. Regulacija tlaka se dinamično in natančno prilagaja voznikovi zahtevi po moči motorja. V dovodu plina in vpihovalnih ventilih je tako vedno na razpolago ustrezen tlak – nizek za učinkovito vožnjo v nizkem območju števila vrtljajev motorja ali visok za več moči in navora.
Audi A4 avant g-tron v novem evropskem ciklu porabe (NEDC) porabi manj kot štiri kilograme plina CNG (stisnjen zemeljski plin) na 100 kilometrov, kar pomeni strošek goriva manj kot 3,7 evra (stanje: maj, Ljubljana). Izpusti CO2 so nižji od 100 gramov na kilometer. Posoda za gorivo lahko sprejme 19 kilogramov plina, kar omogoča doseg več kot 500 kilometrov (novi evropski cikel porabe NEDC). Ko v rezervoarju ostane le še približno 0,6 kilograma plina oz. se preostali tlak zniža na 10 barov, krmilnik preklopi na bencinski pogon, s katerim lahko bivalentno zasnovani A4 avant g-tron prevozi še 450 kilometrov. Njegov skupni doseg je tako na ravni avtomobilov z motorjem TDI.
Odprtini za polnjenje s plinom in dolivanje bencina sta pod skupnimi vratci rezervoarja za gorivo. Po napolnitvi rezervoarja za gorivo in pri zelo nizkih temperaturah se motor najprej zažene v bencinskem režimu, nato pa v najkrajšem možnem času preklopi na plinski pogon. Količino goriva v rezervoarjih prikazujeta dva ločena prikazovalnika na instrumentni plošči. Voznikov informacijski sistem stalno prikazuje porabo goriva v aktivnem načinu pogona.
V zadku novega avanta so vgrajene štiri plinske jeklenke valjaste oblike kot kompakten modul. Jeklenke so natančno prilagojene prostorskim razmeram, vsaka izmed njih pa je posebej dimenzionirana glede na obliko. Jeklenke nosijo ovalne lupine iz pločevine z nateznimi trakovi. S tem so jeklenke zaščitene pred poškodbami, npr. zaradi udarca ob cestni robnik. Celoten modul plinskega rezervoarja, v katerega je vgrajen tudi 25-litrski rezervoar za bencin, je prilagojen karoseriji izvedenke audi A4 avant. Audi A4 avant g-tron nima vdolbine za rezervno kolo. Akumulator je premeščen iz prtljažnika v motorni prostor. Dno prtljažnika je poravnano z nakladalnim robom, zato prtljažnik zagotavlja nespremenjeno uporabnost običajne izvedenke avant.
Plinske jeklenke z delovnim tlakom 200 barov pri 15 stopinjah Celzija so v skladu z Audijevo filozofijo lahke gradnje – zaradi inovativne zasnove so za 56 odstotkov lažje od primerljivih jeklenk. Notranjost jeklenk je izdelana iz plinotesnega poliamida. Drugi sloj je izdelan iz kombinacije umetne snovi z ogljikovimi vlakni (CFK) in umetne snovi s steklenimi vlakni (GFK), ki zagotavlja najvišjo trdnost. Tretji sloj, ki je izdelan iz čiste umetne snovi GFK, je namenjen predvsem vizualni kontroli – v primeru poškodb postanejo poškodovana mesta mlečno bele barve. Pri izdelavi se vsaka jeklenka pred vgradnjo v vozilo preizkusi s tlakom 300 barov. Dejanski razpočni tlak je še veliko višji in močno presega zakonske zahteve.
Podrobnejšo predstavitev novega Audija A4 avant g-tron na zemeljski plin si lahko ogledate tukaj