Poziv vladi, da ustvari pogoje za lažjo uvedbo avtomobilov na stisnjen zemeljski plin v Sloveniji
Podpisniki pisma, ki zastopajo sistemske operaterje in dobavitelje zemeljskega plina v Sloveniji, GIZ DZP, Geoplin d.o.o. in Geoplin Plinovodi d.o.o., so Vlado RS pozvali s posebnim pismom, naj upošteva vlogo, ki jo stisnjen zemeljski plin in plinovodna omrežja lahko imajo pri razvoju trajnostne mobilnosti v državi. »Tehnologijo uporabe zemeljskega plina v vozilih je razvila industrija in predstavlja dobro preizkušene in komercialno izvedljive tehnične in organizacijske rešitve, ki vključujejo distribucijo goriva (standardi za polnilne postaje) ter različne serijske modele avtomobilov za javni prevoz (avtobusi), tovorna vozila in osebna vozila. Praktično ni avtomobilske znamke, ki teh avtomobilov ne bi ponujala,« so med drugim zapisali v pismu. To pomeni, da je lahko uvajanje te tehnologije v Slovenijo (smo edina država EU, ki še nima nobene javne polnilne postaje) hitro in profitabilno, tako za ponudnike tovrstnih storitev, kot seveda tudi za uporabnike. »Koristi za okolje, predvsem v zmanjšanju emisij prašnih delcev PM 10 in PM 2.5, emisij NOx in emisij CO2, bi lahko bile velike in bi se jih lahko doseglo v zelo kratkem času, saj je tehnologija znana in niso potrebna dodatna testiranja oziroma razvijanja. Poleg tega so avtomobili na stisnjen zemeljski plin predhodnik uporabe bioplina in vodika v prometu (zamenja se samo vir polnjenja) in jih je potrebno in smiselno uvesti medtem , ko čakamo na vodik v prometu. V tem času vlada proučuje (preko Urada za podnebne spremembe) osnutek ukrepov za razvoj električnih avtomobilov, katerih uvajanje ima iste cilje, vendar pa v srednjeročnem obdobju,« so še izpostavili podpisniki pisma. Vlado RS so v pismu še poszvali, da sprejme takoj izvršljive ukrepe tudi za spodbujanje uporabe stisnjenega zemeljskega plina za vozila v Sloveniji.
Takšni ukrepi lahko vključujejo:
- priznanje že obstoječih tehničnih standardov sprejetih v EU za projektiranje in delovanje polnilnih postaj ter dovoljenja (vpis v javni register, ….) za avtomobile na stisnjen zemeljski plin;
- posebno davčno obravnavo zemeljskega plina za tovrstno uporabo v prometu;
- finančno podporo fizičnim in pravnim osebam za nakup vozil;
- uvedbo dovoljenj za vstop v mesta, oziroma dele urbanih območij, s samo za to ustreznimi vozili, ki zadoščajo ustreznim merilom glede prašnih delcev PM 10 in PM 2.5.
Podpisniki poziva so prepričani, da bo časovni zamik, potreben za razvoj električne mobilnost v naslednjih letih dovolj dolg, da akterji s področja zemeljskega plina uvedejo omenjeno tehnologijo in in hkrati amortizirajo potrebno investicijo.
Poziv so prejeli: dr. Dorijan Marušič, Ministrstvo za zdravstvo, mag. Darja Radić, Ministrstvo za gospodarstvo, dr. Franc Križanič, Ministrstvo za finance, mag. Mitja Gaspari, Služba Vlade RS za razvoj in evropske zadeve, Jernej Stritih, Služba Vlade RS za podnebne spremembe, Matjaž Han, (predsednik), Odbor za gospodarstvo (Državni zbor RS), Breda Pečan, (predsednica), Odbor za okolje in prostor (Državni zbor RS), Ljubo Germič, (predsednik), Odbor za zdravstvo (Državni zbor RS), Bogdan Čepič, (predsednik), Odbor za finance (Državni zbor RS), Zoran Jankovič, (predsednik), Združenje mestnih občin Slovenije, Franc Kangler, (predsednik), Skupnost občin Slovenije, Robert Smrdelj, (predsednik), Združenje Občin Slovenije, mag. Stane Merše, vodja centra, Center za energetsko učinkovitost, Stojan Binder, predsednik GZS, in Marjan Eberlinc, predsednik, Energetska zbornica Slovenije.