Promet
Čisto ugodna mobilnost.
Promet

Promet

Čisto ugodna mobilnost.

Prvi serijski osebni avtomobil s pogonom na stisnjen zemeljski plin (ZP) (metan) je na evropskem trgu od leta 1994. Trenutno je v Evropi približno 2 milijona vozil na stisnjen zemeljski plin. V Nemčiji je več kot 920 polnilnih postaj, nemška agencija za energijo DENA (www.dena.de) pa napoveduje znatno rast števila vozil na stisnjen ZP: do leta 2020 naj bi jih bilo na nemških cestah že več kot 1,4 milijona.
Povpraševanju po tovrstnih avtomobilih so se prilagodili tudi proizvajalci, ki ponujajo številne modele s pogonom na stisnjen ZP. Ključna prednost teh avtomobilov je, da so avtomobili serijski in da to niso poznejše predelave, kot je to navadno praksa pri avtomobilih na LPG (utekočinjen naftni plin oz. avtoplin).

Prednosti uporabe vozil na stisnjen ZP so:

  • do 50 odstotkov nižja cena goriva v primerjavi z drugimi gorivi;
  • manjša poraba goriva zaradi večje kalorične vrednosti;
  • okolju prijazna vožnja z občutno manjšimi izpusti prašnih delcev in CO2.

Stroški vzdrževanja vozil, ki imajo tovarniško vgrajen pogon na stisnjen ZP, so nizki. Motor odlikujeta tiho delovanje in dolga življenjska doba. Dinamika vožnje in pospeški so primerljivi z vozili na bencinski ali dizelski pogon. Polnjenje rezervoarja s stisnjenim ZP je za osebna in tovorna vozila udobno in hitro ter za uporabnika popolnoma primerljivo s polnjenjem z bencinom ali dizelskim gorivom.

Stisnjen zemeljski plin

Stisnjen zemeljski plin (angl. compressed natural gas, CNG) je tehnološko obdelan zemeljski plin, stisnjen na 200 barov. Stisnjen ZP zavzame malo prostora, zato je primerno pogonsko gorivo za osebna in tovorna vozila ter javni potniški promet. Pri nas je stisnjen ZP poznan tudi pod imenom metan.

Varnost

Vozila na stisnjen ZP so enako varna kot druga vozila. Rezervoarji za ZP so podvrženi najstrožjim varnostnim standardom in testirani pod tlakom 600 barov, čeprav so v praksi izpostavljeni tlaku največ 200 barov.

Varnostni (»crash«) test, ki ga je opravilo nemško avtomobilsko združenje ADAC, je potrdil visoko varnost osebnega vozila na zemeljski plin: rezervoar je ostal na svojem mestu in nepoškodovan, prav tako ni nikjer prišlo do nenadzorovanega izpusta zemeljskega plina (vir: www.adac.de, prispevek z naslovom »Crash Erdgasauto«).

Domet vozila

Vsako vozilo na stisnjen ZP ima dva rezervoarja, in sicer enega za stisnjen ZP in drugega za bencin. Domet vozil je tako odvisen od velikosti obeh rezervoarjev, načeloma pa je enak ali še večji kot domet avtomobilov z bencinskim ali dizelskim motorjem. Na primer Volkswagen Passat ima domet 940 kilometrov.

Rezervoar je opremljen z varnostnim ventilom, ki ob poškodbi poskrbi za nadzorovan izpust in zgorevanje zemeljskega plina, zato eksplozije niso mogoče. Pri vozilih na stisnjen ZP tudi ne veljajo prepovedi parkiranja v podzemnih garažah.

Okoljske koristi

Vozila na stisnjen ZP v primerjavi z vozili na druga pogonska sredstva povzročajo manjše emisije CO2, praktično zanemarljivo količino prašnih delcev in nizke stopnje hrupa. Marsikoga pa preseneti dejstvo, da lahko avtomobile na stisnjen ZP polnimo tudi z biometanom, ki je obnovljiv vir energije.

Vklop zemeljskega plina
Zemeljski plin se splača in poplača

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Če želite nastavitev spremeniti, kliknite tukaj.